מה חדש?

אבקת חלבון או גיינר – מה ההבדלים ומה עדיף?

ספורטאים ומתאמנים רבים מתלבטים אם לצרוך גיינר או אבקת חלבון. מה מכיל כל תוסף ומתי כל אחד מהם מומלץ? כל מה שאתם צריכים לדעת

אם אתם ספורטאים מקצוענים או חובבי כושר, ואתם מנסים להגדיל או לבנות את השרירים, אתם ודאי שואלים את עצמכם איזה תוסף תזונה הכי מתאים לצרכים שלכם.

אנחנו כאן כדי לעזור לכם לענות על השאלה הזו, ולבחור בין גיינרים לאבקות חלבון באופן שיעזור לכם לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה, ובמקביל לעמוד ביעדי האימונים.

מהי אבקת חלבון?

אבקת חלבון היא תוסף תזונה שנועד להגברת צריכת החלבון בתפריט היומי. התוסף מסייע לבניית והתאוששות השרירים, וכך מסייע לספורטאים לעמוד ביעדי התזונה שלהם. אבקת חלבון יכולה להיות מופקת ממקורות שונים, לפני שהיא מעובדת לצורת אבקה שקל לצרוך אותה, בדרך כלל בשייקים.

אלה שלושת הסוגים העיקריים:

  • חלבון מי גבינה: חלבון שמגיע מחלב, ונספג במהירות גבוהה.
  • חלבון קזאין: חלב הוא גם מקורו של חלבון זה, אך תכונותיו שונות. הוא מתעכל יותר לאט, ומספק שחרור חומצות אמינו לאורך זמן.
  • חלבונים על בסיס צמחי: ישנם מקורות צמחיים רבים לחלבונים, כולל סויה, אפונה ואורז.

היתרונות של אבקת חלבון איכותית

בנייה והתאוששות של שרירים

כשאתם מתאמנים, אתם מכניסים את השרירים שלכם ללחץ מוגבר. הם נמתחים ונקרעים (קריע של סיבים מקרוסקופיים של השריר, אין צורך לדאוג!). אבקת חלבון עוזרת להם להתאושש יותר מהר וכך מעודדת לא רק תיקון, אלא גם בנייה מחדש טובה יותר. אבקות חלבון עשירות בחומצות אמינו, אשר חיוניות מאוד לגוף האדם. ולכן מאמנים וספורטאים רבים בוחרים בהן.

כאן תוכלו לקרוא מחקר על היתרונות של אבקת חלבון בשימוש לאחר אימונים. המחקר מתמקד בחלבון מי גבינה ובשחיינים צעירים.

ניהול צריכת חלבון

שילוב אבקת חלבון בתזונה, בין אם על ידי הכנת שייקים או מתכונים אחרים, מאפשרת לצרוך את הכמות היומית הנדרשת מבלי להכניס לגוף מרכיבים פחות רצויים וכמות מוגזמת של קלוריות.

מה זה גיינר?

גם בגיינרים יש חלבון – אך גם מרכיבים נוספים. אבקת גיינר היא תערובת של חלבונים, פחמימות ושומנים. לעומת אבקת חלבון, שמסייעת לבנות שרירים ומתמקדת באספקת חלבון בלבד, גיינר מיועד לאנשים שרוצים או צריכים להגדיל את צריכת הקלוריות שלהם. גיינרים רבים מכילים מלטודקסטרין. פחמימה מורכבת שעוזרת להוסיף קלוריות ומספקת אנרגיה לקראת אימונים אינטנסיביים או לאחריהם.

היתרונות של גיינר מומלץ

חיזוק קלורי לעלייה במשקל

גיינרים עמוסים בקלוריות. ולכן מתאימים עבור אלה שנאבקים לעלות במשקל בשל חילוף חומרים מהיר או סיבה אחרת – למטרות ספורטיביות או בריאותיות. אבקת גיינר מספקת עודף קלורי עקבי, ועוזרת לבנות את השרירים תוך כדי עלייה כללית במשקל.

תזונה מאוזנת

גיינר איכותי מכיל, בחלוקה נכונה ומועילה, חלבונים, פחמימות ושומנים, התוסף מסייע לשמור על תזונה מאוזנת שמסייעת לבניית השרירים, וגם מספק אנרגיה ותורם להתאוששות הכללית.

אילו הבדלים עיקריים יש בין גיינרים לאבקות חלבון?

ישנם קווי דמיון בין שני סוגי תוספי התזונה; את שניהם נוח מאוד לצרוך בדרכים ותוך כדי שגרת אימונים אינטנסיבית, גם אבקת חלבון וגם גיינר יכולים להיות יעילים לבניית שרירים ואת שני התוספים יש לצרוך במשנה זהירות, על ידי בחירה של תוסף איכותי וצריכה בכמות מדויקת.

עם זאת, כאשר מגיעים לבחירה בין גיינר לאבקת חלבון, יש לעמוד על ההבדלים המהותיים:

תוכן קלורי

גיינרים הם תוספים עתירי קלוריות, כאשר המטרה העיקרית שלהם היא לעזור לצרוך קלוריות נוספות בנוסף לתזונה הרגילה. מנה אחת של גיינר יכולה לספק 300 עד 1,000 קלוריות ואף יותר , תלוי במותג ובגודל המנה. לעומת זאת, באבקות חלבון הפוקוס אינו על קלוריות, אלא על אספקת חלבון באיכות גבוהה ללא תוספת משמעותית של פחמימות או שומנים. מנה טיפוסית של אבקת חלבון מי גבינה, למשל, מספקת בין 100 ל-150 קלוריות.

מטרה אישית

עבור אנשים מסוימים, עלייה במשקל היא אתגר לא קטן, בטח ובטח אם הם מתאמנים באופן קבוע, בצורה מקצוענית או עצמאית. גיינרים עוזרים להעמיס קלוריות במקביל לבניית השרירים. אבקות חלבון מתאימות יותר להתאוששות לאחר אימונים, בעיקר בזכות פרופיל חומצות האמינו העשיר שלהן.

גיינר או אבקת חלבון – במה לבחור?

בשורה התחתונה, אתם כנראה כבר מבינים שאין תשובה אחת חד-משמעית לשאלה הזו. הבחירה תלויה במטרות האישיות, במאפיינים הפיזיולוגיים ובצרכים שלכם. כל אחד מהתוספים עשוי להיות יעיל לבניית שריר, ומהניסיון שלנו – במקרים מסוימים ניתן אף לשלב ביניהם בצורה נבונה על מנת ליהנות מהיתרונות המובהקים של כל תוסף תזונה לספורטאים.

תוספי תזונה Qualify

בין אם אתם מחפשים אבקת חלבון או גיינר, אצלנו תמצאו תוספים באיכות גבוהה לכל מטרת אימון וכושר.

הבלוג שלנו

מה חדש?

כל מה שצריך לדעת כדי להכין עוגת חלבון מזינה וטעימה

קרא עוד
פנקייק חלבון
מה חדש?

מתכונים עם אבקת חלבון: רעיונות וטיפים

קרא עוד

עגלת קניות

,סל הקניות שלכם ריק

תוכלו להזמין ממגוון פריטים שהתאמנו במיוחד עבורכם