גבר שותה משקה חלבון בטעם שוקולד

לייף סטייל

איך לבחור אבקת חלבון

ספטמבר 10, 2023

חלבונים הם ‘אבני הבניין’ של הגוף שלנו, וצריכה מספקת שלהם הכרחית לתפקוד הגוף. מי שמתאמן זקוק לכמות חלבון גדולה בהרבה מהממוצע – וזוהי בדיוק המטרה של אבקות חלבון. אז מה חשוב לדעת לפני שבוחרים אבקת חלבון, ומה ההבדל בין הסוגים השונים? המומחים שלנו כאן עם כל התשובות, כולל קצת טיפים לבחירת אבקת חלבון 

לפי הנחיות הארגון האמריקאי לרפואת ספורט (American College of Sports Medicine), מי שמתאמן באופן קבוע צריך לצרוך 1.2-1.7 גרם חלבון לכל קילוגרם של משקל גוף ביום. כלומר, גבר ששוקל לדוגמה 85 קילוגרם ומתאמן באופן קבוע, צריך לצרוך כל יום בין 102 גרם חלבון ועד 145 גרם.

אחרי שהקפדנו על צריכה של תזונה בריאה ומאוזנת, הדרך היעילה והמהירה ביותר להגיע לכמות החלבון הגבוהה הדרושה לאימונים היא לצרוך חלבון שמקורו באבקה איכותית, המכילה את כל חומצות האמינו שהגוף זקוק להן על מנת לבנות ולפתח את השרירים. 

אבל בין אם אתם חדשים בעולם אבקות החלבון ובין אם לא, עם דבר אחד בטוח תסכימו בקלות: קיים היום מגוון גדול של אבקות חלבון, וזה לא תמיד פשוט לבחור במוצר שהכי מתאים לכם. בגלל המגוון הגדול של אבקות החלבון בשוק קל להתבלבל, לוותר, או להתקבע על מוצר אחד – גם אם הוא לא הסוג הכי מתאים. 

אז בשביל לעזור לכם לעשות קצת סדר, ביקשנו מהמומחים שלנו ב- qualify pro לרכז לנו את כל הדברים שמתאמן צריך לדעת לפני שהוא בוחר את אבקת החלבון שהכי מתאימה לו, ומה חשוב לחפש באבקת חלבון.

סוגי אבקות חלבון

החלוקה העיקרית של אבקות החלבון מתבססת על מקור החלבון במוצר. קיימים היום מוצרים מבוססי מי גבינה, תשלובת חלבונים, וגם כמובן סוגי חלבון טבעוניים, המכילים חלבונים איכותיים מן הצומח. 

כאשר בוחרים אבקת חלבון, חשוב לדעת שאין דבר כזה ‘הכי טוב’ – לכל אחד מתאים משהו אחר. לכן כדאי להבין מהם ההבדלים, ומה הצורך הספציפי של כל מתאמן.

חלבון מי גבינה מרוכז

חלב, ובעיקר מי גבינה (באנגלית: Whey), הוא מקור החלבון הכי נפוץ  בעולם אבקות החלבון. מי גבינה מכילים כמובן אחוז גבוה של חלבון, אך בניגוד לגבינה מכילים אחוזי שומן נמוכים. חלבון מי גבינה הוא חלבון איכותי הנספג במהירות. חלבון מי גבינה מרוכז (Whey Protein Concentrated) הוא הסוג הנפוץ ביותר מבין סוגי אבקות החלבון מבוססי מי גבינה.

חלבון מי גבינה מבודד

בעת ייצור חלבון מי הגבינה המבודד  (Whey Protein Isolated), החלבון עובר עוד מספר שלבים מורכבים לאחר הפקת מי הגבינה ה’רגילים’. 

חלבון מי גבינה מבודד מכיל ריכוז חלבון גבוה יותר, שכן בתהליך הפקתו מסוננים ומוצאים מהחלבון חומרים נוספים כגון לקטוז (‘סוכר החלב’). לכן, מי שרגיש ללקטוז יעדיף הרבה פעמים להשתמש בחלבון מי גבינה מבודד.

תשלובת חלבונים. בתשלובת חלבונים הכוונה לאבקת חלבון המכילה חלבונים ממקורות שונים. התשלובת מכילה חלבון מי גבינה וסוגי חלבון נוספים כגון חלבון ביצה (אלבומין) וחלבון חלב (קזאין). צריכה של תשלובת חלבונים מאפשרת להנות מהיתרונות של כל סוג חלבון, ולגוון את התזונה.

איך לבחור אבקת חלבון?

אלו הפרמטרים העיקריים שאתם צריכים לקחת בחשבון כשאתם בוחרים את אבקת החלבון שלכם:

  • התאמה לסוג האימון – סוגי אימון שונים עשויים לדרוש צרכים שונים. לדוגמה, למי שעוסק בפעילות אינטנסיבית באופן יומיומי מומלץ לבחור בחלבון המכיל גם רכיבים המסייעים להתאוששות לאחר הפעילות.
  • צרכים פיזיולוגיים – מטרת האימונים חשובה גם כן בבחירת החלבון. כך למשל, מי שמתמקד בהעלאת מסת שריר יחפש כמות חלבון גדולה יותר של חלבון (ואז מוצרים מרוכזים עשויים להיות נוחים יותר).

מי שמתמקד בחיטוב הגוף יעדיף לצמצם את כמות הפחמימות, אשר משתנה בין מוצרים שונים. 

  • ריכוז החלבון – אבקות חלבון שונות מכילות ריכוזים שונים של חלבון על כל 100 גרם מוצר, כך שזה נתון ששווה להתייחס אליו בהתאם למה שנכון לכם.
  • טעם אישי – כדי לשלב חלבון באופן קבוע בתפריט חשוב לבחור במוצר שטעים לכם! כמו כל דבר, לכל אחד יש טעם קצת שונה. שוקולד, וניל וקפה הם הטעמים הפופולאריים ביותר.
  • כשרות – למי שמקפיד על כשרות, מומלץ כמובן לבדוק טרם הרכישה את הכשרות של המוצר.
  • מחיר – אם אתם מתאמנים באופן קבוע, חלבון יהפוך לחלק מהתזונה שלכם כך שלרוב לא מדובר ברכישה חד-פעמית. מצאו את המוצר המתאים לכם מכל הבחינות, גם מבחינת תקציב.

היתרונות של אבקות החלבון של qualify pro

אנחנו מאמינים במוצרים איכותיים ומגוונים, כדי לאפשר לכל מתאמן – חדש או ותיק – להגיע לביצועים הטובים ביותר. 

אבקות החלבון של qualify pro מובילות במספר פרמטרים חשובים:

  • מוצרים המתאימים לכל ענפי הספורט: זה לא משנה אם אתם מתאמנים עם משקולות, רוכבי אופניים, או שאתם בכלל בקטע של שחייה – יש לנו מוצרים המתאימים במיוחד בשבילכם
  • איכות ללא פשרות: צוות הפיתוח שלנו כולל אנשי מקצוע – תזונאים מומחי ספורט, מאמני כושר, ועוד. כל אחד מהם דואג שהמוצרים יעמדו בסטנדרטים הגבוהים ביותר
  • מוצרים המתאימים לכולם: בין אם אתם עוסקים בספורט באופן מקצועי ובין אם זה רק תחביב, יש לנו את מה שאתם צריכים. אבקות חלבון הן ממש לא רק לספורטאים מקצועיים – הן מתאימות לכל מי שרוצה לשלב כושר כדרך חיים
  • 100% רכיבים מאושרים: בשביל הספורטאים המקצועיים ובשביל הבריאות של כולם – המוצרים שלנו אינם מכילים חומרים האסורים לשימוש במסגרת תחרויות וחלקם נבדקים באופן קבוע על ידי הגופים המוסמכים  לכך בעולם. (תוכלו לראות את סמל Informed Sport על המוצרים שנבדקו) 
  • מוצרים לכל סוגי התזונה: מבחר המוצרים שלנו כולל אפשרויות המתאימות לצרכים תזונתיים שונים – מוצרים טבעוניים, ללא גלוטן, ודלי לקטוז

עוד קצת טיפים לבחירת אבקת חלבון – למה חשוב לשים לב?

    1. בדקו את רשימת הרכיבים: ודאו של הרכיבים מתאימים לצרכים התזונתיים שלכם
    2. חפשו המלצות: שאלו אחרים באיזה חלבון הם משתמשים, ואיך בחרו דווקא את הסוג הזה
    3. תתנסו במוצרים שונים: אל תפחדו לנסות מספר אבקות חלבון עד שאתם מוצאים את המוצר שאתם מעדיפים
  • מותר ואף רצוי לשלב: לא חייבים לחפש את ‘האחד’ –מוצר אחד לא בהכרח יספק את כל מה שאתם צריכים. אפשר להחזיק מספר סוגים של חלבון ולבחור כל פעם במה שהכי מתאים לכם להשתמש.

אז אחרי שאתם יודעים כל מה שצריך בשביל לבחור את אבקת החלבון הכי מתאימה לצרכים שלכם, אנחנו מזמינים אתכם לקחת צעד אחד קדימה – ולהתקדם לאבקות החלבון של qualify pro. סדרת אבקות החלבון שלנו מכילה מוצרים המתאימים לכל אחד, ולכל צורך. ואיך אנחנו יודעים את זה? כי הצוות המקצועי שלנו דואג לשלב רכיבים משלימים איכותיים, שילוו אתכם בכל צעד בתהליך.

הבלוג שלנו

שייק אבקת חלבון
לייף סטייל

איך להכין שייק אבקת חלבון מושלם? 

קרא עוד
אבקת חלבון
לייף סטייל

מתי לקחת אבקת חלבון: לפני או אחרי אימון?

קרא עוד

עגלת קניות

,סל הקניות שלכם ריק

תוכלו להזמין ממגוון פריטים שהתאמנו במיוחד עבורכם