גבר שותה משקה חלבון בטעם שוקולד

לייף סטייל

איך להכין שייק אבקת חלבון מושלם? 

ספטמבר 10, 2023

כל ספורטאי, מתחיל או מתקדם, יודע שחלבון איכותי הוא חלק בלתי נפרד מאימוני הכושר שלו. חלבון עוזר לנו לבנות שרירים, לזרז התאוששות ולשפר את הביצועים – אז כמובן שהדרך הכי נוחה, קלה וטעימה לצרוך כמות מספקת של חלבון היא בשייקים!
אז בואו נראה איך מכינים שייק חלבון מושלם בטעמים מפנקים, וגם נציע מתכונים, חלביים וטבעוניים, כדי להבטיח שיהיה משהו לכל אחד. 

למה לשתות שייק חלבון? 

לפני שנבין איך מכינים שייק חלבון, בואו נסקור תחילה את היתרונות הרבים שיש לשתיית שייק חלבון למטרות הכושר שלכם, למשל: 

  • התאוששות שרירים – לאחר אימון שבו השרירים שלכם עבדו קשה הם צריכים להתאושש ו”לתקן” את עצמם בצורה טובה יותר לאימון הבא. שייק חלבון איכותי מכיל חומצות אמינו החיוניות לתהליך התאוששות של השרירים שלכם ויכין אותם לקראת האימון הבא. 
  • ניהול המשקל – שייק חלבון טוב הוא משביע, מסייע לשליטה בתיאבון ויכול להוות ארוחה של ממש. ככה שאם אתם רוצים ללכת במשקל, זוהי יכולה להיות ארוחת ביניים נפלאה שתחזיק אתכם עד לארוחה הבאה. אם אתם מתכננים לעלות מסה, שייק חלבון היא אופציה נפלאה להעמסת קלוריות בצורה טעימה וקלה לגוף. 
  • נוחות – נכון שזה לא בדיוק משפיע על איכות הכושר והבריאות שלכם. אבל אם להכין שייק חלבון זה עניין כל כך פשוט, מהיר וקל, איך אפשר שלא להחשיב אותו בתור יתרון? ניתן להכין את השייק בכל מקום, בכל זמן, תוך כמה שניות בודדות. אצלנו תוכלו גם למצוא מגוון של טעמים של שייק חלבון: וניל, שוקולד וקפה, כך שתוכלו בכל פעם להחליף את הטעמים ולהנות כל פעם מחדש. 

איך להכין שייק אבקת חלבון? 

המתכונים לשייקים עם חלבון הם רבים ומגוונים אבל כולם בדרך כלל בנויים על אותם העקרונות. התהליך הוא פשוט ונוח וכל מה שנותר לכם זה להתאים כל עיקרון לטעם הספציפי שלכם: 

  • תחילה, בחרו את אבקת החלבון שלכם. סוגי החלבון כשלעצמם הם מגוונים בין אם חלבון מי גבינה, חלבון קזאין או כל סוג אחר שמתאים לצרכים שלכם. בנוסף לזה, בחרו גם את הטעם המועדף עליכם. אצלנו למשל, תוכלו למצוא אבקות חלבון בטעמי וניל, שוקולד, וקפה כשההמלצה הרווחת היא לגוון מדי פעם בטעמים על מנת שלא יימאס מהר. 
  • בדקו מה היא כמות החלבון שאתם צריכים לצרוך במהלך היום. אנשים שונים במשקלים שונים עם מטרות שונות יצטרכו מינונים מתאימים להם של חלבון. בטרם מתחילים להכין שייקים כדאי לוודא שאתם יודעים מהי המנה היומית המומלצת עבורכם כדי שתוכלו להגיע למטרות שלכם בקלות. 
  • בחרו את הנוזל שלכם. יש המעדיפים את השייק שלהם נוזלי יותר וישתמשו במים כדי לדלל את אבקת החלבון. אחרים יעדיפו מרקם סמיך וממש “שייקי” ויעדיפו חלב, רגיל או צמחי. 
  • הכניסו את אבקת השייק שבחרתם יחד עם הנוזל המעודף עליכם לשייקר איכותי, רצוי מאוד אחד עם קפיץ. שקשקו את השייקר במשך כ15 שניות עד שהחומרים מתערבבים וזהו! 

מתכונים לשייק חלבון מושלם 

עכשיו כשהבנו איך מכינים שייק אבקת חלבון, קבלו כמה מתכונים טעימים במיוחד, חלבי וטבעוני שישדרגו לכם את השייק – לכם רק נשאר לבחור את הטעם המועדף עליכם! 

שייק חלבון קפה מעורר במיוחד!

רכיבים:
1 סקופים של אבקת חלבון בטעם קפה
1 אספרסו קצר
1 כוס מים/ חלב
אופציונלי: דבש/סילאן/ סירופ אגבה. 

שייק חלבון שוקולד וחמאת בוטנים (גם טבעוני!)

רכיבים:
1 סקופים של אבקת חלבון בטעם שוקולד (לגרסא הטבעונית בחרו את אבקת חלבון גיינר הטבעונית בטעם שוקולד)
1 כף חמאת בוטנים טבעית (אפשר חלקה ואפשר עם שברי בוטנים, לבחירתכם)
1 כוס חלב (לגרסא טבעונית בחרו בחלב צמחי)

 

שייק חלבון וניל אוכמניות (גם טבעוני!)

רכיבים:
1 סקופים של אבקת חלבון בטעם וניל (לגרסא טבעונית בחרו את אבקת חלבון הסויה הטבעונית בטעם וניל)
1 כוס אוכמניות טריות או קפואות
1 כוס מים/חלב רגיל או צמחי/ יוגורט רגיל או צמחי למרקם סמיך.

ערבבו את חומרי השייק בבלנדר למשך כ-15 שניות ותהנו משייקים טעימים ומפנקים שיסגרו לכם את האימון כמו שצריך!

לסיכום, שייק חלבון הוא תוספת חשובה לתזונה שלכם כספורטאים, לא משנה אם אתם מקצועיים או חובבנים. באבקות שייק חלבון יש מגוון של חומרים מזינים שיעזרו לגוף שלכם להתאושש מהר יותר, לבנות את השרירים חזקים יותר וגם סתם מציעים לכם ארוחה קלה באפס מאמץ. אז לא משנה אם הטעם המועדף עליכם של שייקים הוא קפה, פירות יער, וניל או שוקולד, אצלנו תמצאו את אבקת החלבון המדויקת לכם שתהפוך לשייק מפנק וטעים. צרו קשר עכשיו ונעזור לכם להתאים לעצמכם את אבקת החלבון האולטימטיבית שלכם! 

 

הבלוג שלנו

אבקת חלבון
לייף סטייל

איך לבחור אבקת חלבון

קרא עוד
אבקת חלבון
לייף סטייל

מתי לקחת אבקת חלבון: לפני או אחרי אימון?

קרא עוד

עגלת קניות

,סל הקניות שלכם ריק

תוכלו להזמין ממגוון פריטים שהתאמנו במיוחד עבורכם